onsdag 2 november 2011

Skönhetsfavoriter


Jo jag tänkte som så här, att jag skulle lägga upp en favorit om dagen bland mina hår-, hud- och sminkprodukter! Tänkte att det kunde va en kul grej nu eftersom jag för en gång skull ville ha en blogg med innehåll i! Haha :P Så här kommer den första "skönhetsfavoriten":


Mineralfoundation + concealer

LILY LOLO

Nu har ju jag bara provat mineralprodukter från två olika märken så jag kan borde väl rimligtvis inte utesluta alla andra sorter (finns ju en uppsjö).. Men det gör jag ändå! För mineralfoundation + concealer från Lily Loly måste va en svårslagen kadidat :) Har tidigare provat I.d Bare minerals produkter, men tycker att Lily Lolos för det första har bättre täckning, utan att bli det minsta kakig, och även lättare att få jämn. På min problemhy så blir slutresultatet helt enkelt, superbra! Dessutom är det billigare. Jag beställer från deras hemsida http://www.lilylolo.co.uk/ . Mycket billigare än att beställa från t ex Nelly.com eller Eleven.se då även frakten är pruttbillig :) Burkarna är stora och produkten är dryyyyyyg. Mycket för pengarna helt enkelt!

Kort fakta

Lily Lolo är några av de renaste mineralprodukterna på marknaden och innehåller inga kemiska substanser, färgämnen, talk, parfym, olja, silikon, parabener, nanopartiklar eller bismuth oxychloride. Huvudingredienserna består av mica (tillsätts för att få bort ojämnheter), järnoxider (för att skapa färg) och zinkoxid (motverkar bakteriebildning på huden samtidigt som det ger ett naturligt solskydd). Produkterna är ej testade på djur.





Lily Loly mineral foundation i min färg: Cookie


 

Lily Lolo mineral corrector: Blush away. Toppen för att dölja rödhet och småkvisslor





 
 Lily Lolo mineral corrector: Peep-O. För mörka ringar under ögonen




 
 Lily Lolo Super Kabuki Brush. Den som gör jobbet ;)



 


(För applicering av concealer använder jag en gammal concealerpensel från I.d Bare minerals)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar