tisdag 1 november 2011

Min hårresa de senaste åren..

Vet inte hur många gånger jag färgat, slingat och blekt mitt hår genom åren.. Men det är många! Kollade igenom lite bilder på mig sen några år tillbaka och man kan väl säga att jag har vart minst sagt ombytlig vad gäller hårfärger!



Slingor. Enkelt, naturligt sådär, och ungefär som min nuvarande hårfärg. Något ljusare..




Vithårig! Klassiskt blond-misstag. Började med slingor och blev bara bli ljusare och ljusare. Aldrig mer..







Då mitt hår så småningom började gå av (!) som resultat av all blekning, la jag av med det och färgade mörkare. Brunt med slingor. Tittar man så ser man stubben på bilden.. Tack och lov att hår växer ut!



För att dölja stubben ytterligare färgade jag det riktigt mörkt. Här börjar det åtminstone se relativt friskt ut! (Jag och min arbetskamrat Natthy på bilden :))



Dålig webcam-bild men för tillfället den enda jag har på min nuvarande hårfärg. Håret har växt, men har ännu inte återhämtat sig efter blekningsmisshandeln. Överhåret är i bra kvalité, men fortfarande ligger det lite blekning kvar under färgen i längderna vilka fortfarande då ser ganska risiga ut.. Rekommenderar verkligen ingen som har en naturligt mörk hårfärg som jag, att bleka håret som jag gjorde. Sliter nåt fruktansvärt. Dessutom är håret bara fint i några veckor, sen kommer den där fula utväxten.. Nej är faktiskt väldigt nöjd med min hårfärg för tillfället :) Endast ljusa slingor..





Nu: bedtime! Nighty.night..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar