måndag 19 mars 2012

Mary Kay bomb!

Okej här kommer en sammanfattning av allt jag fick med mig hem från Mary Kay partyt i onsdags :)


Matte-Wear Liquid Foundation + Foundationprimer

Kommer ni ihåg att jag tidigare tipsade om Mary Kays foundation och konstaterade att det var min favorit bland flytande foundations? (Läs tidigare inlägg HÄR ) Well.. jag har precis fått en ny favorit! De har nämligen kommit ut med en ny, förbättrad, formula. En superlätt foundation med nedmattande effekt och har en bra täckning! Allt som var bra med den "gamla" foundationen, har gjorts ännu bättre i den nya! Älskar den!

Nu har även Mary Kay kommit ut med en foundationprimer. Min gamla trotjänare från Smashbox har precis tagit slut så då testade jag denna istället. Den håller verkligen måttet. Den känns lätt och silkeslen på huden och under min trip till Karlstad i helgen satt min foundation som berget hela kvällen. Båda tummarna upp!

Foundation


Foundationprimer




Mineral cheek color - Orchid

Ännu ett jättefint rouge! En neutralt brun/rosa ton som blir jättefint på en solkysst kind i sommar! Blir en favorit :)






NouriShine plus Lipgloss - Sun Blossom

Mary Kay kommer att byta ut sina gamla läppglans (med silverkork) till dessa (med svart kork), som har en bättre och mer täckande formula. Jag valde en superfin korallig vår/sommar färg. Det bästa med läppglansen är att man kan välja hur mycket färg man vill ha, beroende på hur mycket man väljer att applicera. Glosset ger mycket glans och fukt utan att kännas klistrigt. Mycket bra.




Satin Hands Pampering set

De flesta som har varit med om ett Mary Kay party har med all säkerhet fått en behandling med Satin Hands pempering set, innehållande hand softener, hand scrub och hand cream. En hudvårdsrutin för händerna där man först smörjer in händerna med en hand softener som är en fet kräm som förbereder och "preppar" händerna inför nästa steg - hand scrub. Det är en peeling som tar bort döda hudceller för att fukten ska kunna tränga djupare ner i huden och återfukta ordentligt (upplever man att man har väldigt torr hud och smörjer och smörjer men att det inte hjälper, kan det bero på att det ligger döda hudceller kvar som hindrar fukten från att nå på djupet. Skrubba!) Sista steget är en hand cream som då tillför fukt och får händerna att kännas mjuka och lena. Ja det är inget snack om saken. Har aldrig så mjuka händer som efter en kur med dessa tre produkter. Nu hade jag turen att få en limited edition serie som doftar granatäpple. Doftar verkligen ljuvligt!





Det var det! Återigen, ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar